NS Klantenservice Telefoonnummer
Direct contact voor vragen over treinreizen, abonnementen en reisinformatie
NS Klantenservice
Officieel telefoonnummer voor al je vragen over treinreizen en abonnementen:
Maandag t/m zondag bereikbaar van 07:00 tot 22:00 uur
Over NS Klantenservice
De Nederlandse Spoorwegen helpt je met:
- Reisinformatie en dienstregelingen
- Abonnementen en OV-chipkaart
- Klachten over reizen of service
- Verloren voorwerpen
- Vertragingen en storingen
- Groepsreizen en speciale tickets
Andere manieren om NS te bereiken
NS Diensten
Wat kun je regelen bij NS?
- Reisinfo: Actuele vertrektijden en storingen
- Abonnementen: Aanvragen, wijzigen of opzeggen
- Klachten: Over reizen of service
- Verloren voorwerpen: Melden en terugvragen
- Groepstickets: Aanvragen voor groepen
NS Abonnementen
Alle informatie over abonnementen zoals Dal Voordeel, Altijd Vrij en Weekend Vrij.
Reisplanner
Plan je reis en krijg actuele reisinformatie.
Klachten
Dien een klacht in over je reis of service.
Ervaringen van reizigers
"Snelle hulp gekregen van NS Klantenservice via 030 751 5155 toen mijn trein uitviel. Ze regelden direct een alternatief vervoer!"
- Thomas, Amsterdam
"Duidelijk advies gekregen over het beste abonnement voor mijn situatie. Vriendelijke medewerker aan de telefoon."
- Sanne, Rotterdam
Wat te doen bij problemen?
Stappenplan voor hulp
- Raadpleeg de NS Reisplanner- Voor actuele reisinformatie
- Gebruik de NS App- Voor realtime updates
- Bel NS Klantenservice- Voor persoonlijk advies (030 751 5155)
- Bezoek een NS Servicepunt- Voor fysieke hulp op stations
Belkosten NS
Het nummer 030 751 5155 valt onder het reguliere belkosten tarief van uw provider. Mobiel bellen kan duurder zijn dan bellen via een vast telefoonnummer.
Veelgestelde vragen
De NS Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zondag van 07:00 tot 22:00 uur op 030 751 5155.
Ja, het nummer 030 751 5155 valt onder het reguliere belkosten tarief van uw provider. Mobiel bellen kan duurder zijn dan bellen via een vast telefoonnummer.
Ja, via de NS website kunt u chatten, een contactformulier invullen of via sociale media contact opnemen.
De gemiddelde wachttijd bij NS is ongeveer 3-5 minuten. Tijdens piekmomenten (spits, storingen) kan dit oplopen tot 10-15 minuten.
Nee, voor alle vragen kunt u bellen met hetzelfde nummer: 030 751 5155. Bij spoed wordt u mogelijk voorrang gegeven in de wachtrij.