Marktplaats Klantenservice
Direct contact voor vragen over advertenties, verkopen en kopen
Marktplaats Klantenservice
Telefoonnummer voor al je vragen over advertenties, verkopen en kopen:
Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 18:00 uur (lokaal tarief)
Over Marktplaats Klantenservice
Marktplaats biedt uitgebreide ondersteuning voor al je koop- en verkoopvragen:
- Advertentieplaatsing: Hulp bij het plaatsen en beheren van advertenties
- Veilig betalen: Ondersteuning bij Marktplaats Betaalverzoeken
- Accountproblemen: Hulp bij inlogproblemen en beveiliging
- Fraudegevallen: Meldingen van verdachte activiteiten
- Algemene vragen: Over het gebruik van het platform
Andere manieren om Marktplaats te bereiken
Wat is Marktplaats?
Marktplaats.nl is een van oorsprong Nederlandse online marktplaats waarop particulieren en bedrijven goederen en diensten kunnen kopen en verkopen. Het is een van de meest populaire en bekende platforms voor het verhandelen van tweedehands spullen, nieuwe producten, en diensten in Nederland.
Groot aanbod
Dagelijks meer dan 1 miljoen actieve advertenties in uiteenlopende categorieën zoals auto's, elektronica, wonen en mode.
Veilig handelen
Met Marktplaats Betaalverzoeken en het beoordelingssysteem handel je veilig met onbekenden.
Gebruiksvriendelijk
Intuïtieve interface voor zowel desktop als mobiel, met krachtige zoekfuncties en persoonlijke aanbevelingen.
Ervaringen van gebruikers
"Al jaren tevreden gebruiker van Marktplaats. De klantenservice heeft me snel geholpen toen ik problemen had met een betaling. Professioneel en vriendelijk!"
- Erik, Rotterdam
"Via de chat snel antwoord gekregen op mijn vraag over het plaatsen van een auto-advertentie. Duidelijke uitleg en probleem was direct opgelost."
- Sanne, Utrecht
Wat te doen bij problemen?
Stappenplan voor hulp
- Probeer eerst het Helpcentrum- Veel vragen zijn al beantwoord in de uitgebreide kennisbank
- Gebruik de zoekfunctie- Zoek op trefwoord om snel gerelateerde artikelen te vinden
- Start een live chat- Voor directe hulp tijdens kantooruren
- Bel de klantenservice- Voor complexe vragen of accountproblemen
- Social media- Twitter en Facebook worden regelmatig gemonitord
Veelgestelde vragen
De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur. Het helpcentrum en contactformulier zijn 24/7 beschikbaar.
Ja, Marktplaats biedt ondersteuning via live chat op hun website. De chat is beschikbaar tijdens kantooruren en biedt vaak snelle hulp voor veelvoorkomende vragen.
Gemiddelde wachttijd is 5 minuten tijdens kantooruren. Tijdens piekmomenten (maandagochtend) kan dit oplopen tot 15 minuten. Chat en e-mail hebben vaak snellere responstijden.
Accountproblemen, advertentieplaatsing, betalingsproblemen, fraudegevallen, technische problemen met de app/website en algemene vragen over het gebruik van het platform.
Nee, Marktplaats hanteert één centraal telefoonnummer voor zowel kopers als verkopers. Wel hebben zakelijke verkopers soms toegang tot extra ondersteuning via hun accountmanager.